HTML

EESTI

Friss topikok

  • esztipsz: @eca: Nagyon szépen köszönöm! :) Jövő héten megyek Dusnokra, hagyjuk ki a bankokat! :) (2012.08.23. 14:18) Határozottan nem szeretnék kacsafejet találni az ágyamban…
  • eca: egyébként pedig hagyjuk ezt a szűzlányos(????) nyekergést a rengeteg dolgodról,igenis vegyél erőt ... (2012.08.19. 14:06) Na ez... na ez megér egy bejegyzést
  • Apa..apa..apafej!: Lefagyott a blog, a bundikenyéren megavasodott az olaj, hát mi van? (2012.08.13. 14:37) Eső, szél, 15 fok
  • esztipsz: @Apa..apa..apafej!: iróóónia ;) amúgy pedig a kocsma köré nagyon is indokolt az idézőjel, ugyanis ... (2012.07.17. 23:03) Sertéspörkölt nokedlivel
  • Apa..apa..apafej!: Szia Eszty! Nézd meg a gmail-os címedet, a Rékáék lakhatási körülményeiről szóló cikket küldtem, ... (2012.07.16. 15:21) Ehitajate tee

Címkék

Tere!

2012.06.24. 18:05 esztipsz

Mivel apa a kommentelésben tulajdonképpen magasra tette a lécet,és lassan az ÉN olvasóközönségem többet tud a Patyi család programjáról, mint arról, hogy mi van velem, szóval úgy éreztem ezen változtatnom kell, úgyhogy itt a második bejegyzés 2 hét után. (Az igazsághoz persze az is hozzátartozik, hogy a Zsuzsi megzsarolt, hogy ha nem írom a blogom, akkor nem ír levelet, se mesét. Ezt meg szintén nem akarnám.)

 

Megfogadom a jó tanácsot, és igyekszem kevesebbet használni az „ilyen” szót, de az egyetlen szó ami eszembe jut helyette az az „olyan”…. de majd meglátjuk! :) Szóval a címben foglalt tere az a köszönés észtül, napszaktól függetlenül. Van még egyéb érekeség is az eddig megszerzett észt tudásomból. A „paraszt” (gondolom itt parast-nak írják) azt jelenti hogy majd/később, az éjszaka pedig „öö”. Jó nyelv ez az észt, mi ?:D

 

Most szombaton volt Szent Iván éj, észtül: Jannipaev, úgyhogy elmentünk egy skanzenszerűségbe (ha angolról só szerint akarom lefordítani, akkor nyitott egű múzeum), hogy megnézzük hogy is működik itt ez a dolog. Volt egy hatalmas tűz, képeket is csináltam, csak nem mindegyik lett jó, de egyébként vettem fényképezőt, és 12 megapixeles képeket tudok vele csinálni, ha találok olyat ami jó lett, akkor majd teszek is fel. Megnézhettük a múzeumot is, sok képet csináltam arról is. Nagyon hideg volt egyébként, meg végig esett, vagyis inkább szitált az eső, pedig előtte csütörtökön, pénteken meleg volt (otthoniak kedvéért elmondom, hogy ez 20 fokot jelent, ekkor már kabát se kell :D). Szóval az esőben elg nehéz volt élvezni a programokat, de nekünk azért sikerült. Balázzsal, meg az indiai szobatársával mentem, és megbeszéltük, hogy ha ők indulnak a legerősebb férfi versenyen, akkor én indulok a legerősebb nő versenyen. (Aki ismeri a fizikai kondíciómat, az ne nevessen előre a medve bőrére, olvasson tovább és figyeljen az eredményre :P). Szóval fiúk közül Balázs lett a második legerősebb, náluk olyan feladatok voltak, mint rönkhajítás, széktartás nyújtott kézzel, majd ülve egy fát fogva kellett elhúzni a másikat. És egy észt férfi nyert, aki a feleségével Budapesten tanult. Kicsi a világ, mi? :D Megkérdeztem tőlük, hogy tudnak-e magyarul, és mondták, hogy nagyon keveset, a következőket: „Nagyon köszönöm.” És hogy: „Tessék vigyázni, az ajtók záródnak.” Mindenki érzi remélem, hogy ez a legfontosabb tudás. A metrós szöveg szerintem azért ragadt meg bennük, mert itt nincs metró, mert csak 400ezren laknak. Na de térjünk vissza a versenyre. Szóval eljött a mi, pontosabban az én időm, és nagyon sok lány indult, félelmetesen sok. Az első próbatétel gólyalábon járás volt, de mivel mindenki kezdő volt, és mert csúszott a fű, ezért kb senki nem tudott semennyit lépni. Én, hála a korábbi dusnoki tapasztalataimnak, kettőt azért tudtam lépni, de aztán én is lecsúsztam. De ez a feladat aztán nem is számított a végső eredménynél. Aztán egy u alakú fát kellet a földre tenni kapu alakban (sajnos ezt nem tudom jobban elmondani) és átlimbózni alatta, úgy hogy meg kellett fogni, és nem szabadott leérnie semmidnek. A harmadik próba pedig az volt, hogy egy kötéllel fel kellett kötnünk az egyik lábunkat, és [logikusan a másik] lábbal guggolásokat végezni. Hát ez volt számomra a legveszélyesebb feladat, lévén emlékeztem még arra a momentumra, amikor befeszítettem a kezemet, és két percig nem tudtam mozgatni, én pedig tisztában voltam vele, hogy a lábam sem edzettebb. De hát fel nem adhattam, mégis csak Patyi vagyok. Kicsit néha rámszóltak, hogy mélyebben guggoljak, de így is én csináltam a legtöbbet, bár nem tudom mennyit, de olyan 40 körül. Aztán az utolsó feladat volt, hogy egy botot kellett fogni és eltolni egymást, és hát egy észt csaj felülkerekedett, elcsúsztam a vizes füvön, és lefejeltem, pontosabban leorroltam a botot, majd hasra csúsztam :D Csodás látvány lehetett. De ha a kedves olvasónak nem lenne teljesen világos, második lettem!!! :D 2. Kb fél1-ig maradtunk az eseményen, aztán hazajöttünk. Elvileg nem kellett volna sötétnek lennie, de azért volt olyan 1 körül. Ez mondjuk szerintem annak tudható be, hogy esett végig, és nagyon felhős volt az ég.

 

Ennek az eseménynek az volt még az előny, hogy találkoztunk a Balázs német munkatársával, aki német, és szintén a német barátaival volt, hogy így már láttam, hogy valójában vannak itt kedves emberek is. Érdekességképpen elmondanám, hogy a tömegközlekedési eszközökön nincsen leszállásjelző, csak vészjelző, amit én lelkesen nyomkodtam 1 héten keresztül, de nem történt semmi, sőt még rám se szóltak, úgyhogy remélem nem lesz majd igazi vészhelyzet amíg itt vagyok. Vicces tény az is, hogy van „Kaja” és „Szolnok” nevű megálló is, amikről szintén készítettem fényképet.

 

Aki pedig azért aggódik, hogy vajon eszem-e rendesen, szeretettel értesítem, hogy igen! Sőt főzni is szoktam. Legutóbb például 30 centért (mert itt is euró van), azaz átszámítva kb 90 forintért vettem halrudakat, amik ahhoz képest finomak voltak.

 

S bár most nem hívtam fel újra a figyelmet a címemre, de szerdától kezdődően elkezdem kinyitogatni a levélszekrényemet, és nagyon szomorú leszek, ha mondjuk 10 napig nem találok benne semmit. :D Addig pedig kommentálhattok, mert azt is szeretem

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://esztiineesti.blog.hu/api/trackback/id/tr304608348

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mágesz 2012.06.24. 22:00:12

ne csüggedj, én rengeteg reklámot kaptam,meg választások is volt, úgyh mindenki küzdött a szavazatomért is.

képeket nem lehet arról látni, ahogy erősködsz? meg ünnepélyes díjátadásról?

németekkel lehetne "Lajos riadó"! ők kedvesek.

zsuzsipszilon 2012.06.25. 22:41:14

örülök, hogy megemlítetted a fenyegetésem. jelentem: a meseírás elkezdődött.. rettegj, mert nagyon jó lesz.. lehet hogy kiadják!!!

ui.: gratulálok az eredményedhez! ha hazajössz, akkor hasonlóan nehéz pálinkaivóversenyt rendezünk. (szerintem)

Apa..apa..apafej! 2012.06.27. 12:10:05

Tere E(e)sty!

Látom szürke, munkás hétköznapokkal zajlik az élet nálatok. Nagyon büszke vagyok rá, hogy második helyezést értél el ezen az igazán színvonalas vetélkedőn, még akkor is, ha a guggolásaidat kifogásolták is néhányan (biztos csak irígykedtek!) Egyébként a vetélkedőkkel kapcsolatban meg kell jegyeznem a fiatalabb versenyzők kedvéért, hogy a KISZ és építőtáborokban (még a szocializmusban) kísértetiesen hasonló feladatok végrehajtása során folytatták színvonalas szórakozásukat az új világ vidám és egészséges lányai és fiai. Apropó fiai! Nagyon udvariasan elszabotáltad a Lajos riadóra vonatkozó kérdés megválaszolását. Most akkor mi van? A hugod megérkezett Londonba, gondolom Te is olvasod a blogot. A napokban reményeim szerint egy kis meglepetés fog érni, hogy mi az, azt nem árulhatom el, bár annyit megjegyzek, hogy a címedet megadtad ugyan, de azt nem áraltud el, hogy melyik elemnek hol kell elhelyezkednie a borítékon, így, havéletlenül mégsem ér meglepetés, akkor magadra vess!
Ma várjuk a Geri érettsigiének eredményhirdetését, amint megtudunk valamit értesítünk.
No mára ennyi, okaskügyesekjók legyél, ölel a távolból Apa..apa..apafej!

Reekaa 2012.06.27. 16:51:04

Na kommentelek én is, mert most már tudom, mennyire várja egy blogíró a kommenteket a blogbejegyzéséhez. :D amikor olvastam a bejegyzést, akkor rengeteg hibát véltem benne felfedezni, de ezek felett most szemet hunyok, és mivel most beszéltünk, nincs túl sok mondanivalóm, de írj szorgalmasan, meg minden! és mit ettél ma??

Apa..apa..apafej! 2012.06.29. 08:13:05

Szia Eszty!

Lefagyott a blogod! Valamit ördögöljél neki, mert még mindig a Tere!-t mutatja! Sajnos így nem tudok kommentelni....

Apa..apa..apafej! 2012.06.29. 08:14:14

@Apa..apa..apafej!: Ja! A Gri érettségijéről a beszámoló a Réka kommentjei között olvasható!

Apa..apa..apafej! 2012.07.01. 15:03:59

Családi program beszámoló a Réka blog-kommentjei között.
Apa-apa-apafej

Reekaa 2012.07.01. 19:20:01

Mert Rékánál van HOVA kommentelni :PPPP

Apa..apa..apafej! 2012.07.02. 22:14:54

Igaz beszéd, mint az Öszödi!
süti beállítások módosítása