HTML

EESTI

Friss topikok

  • esztipsz: @eca: Nagyon szépen köszönöm! :) Jövő héten megyek Dusnokra, hagyjuk ki a bankokat! :) (2012.08.23. 14:18) Határozottan nem szeretnék kacsafejet találni az ágyamban…
  • eca: egyébként pedig hagyjuk ezt a szűzlányos(????) nyekergést a rengeteg dolgodról,igenis vegyél erőt ... (2012.08.19. 14:06) Na ez... na ez megér egy bejegyzést
  • Apa..apa..apafej!: Lefagyott a blog, a bundikenyéren megavasodott az olaj, hát mi van? (2012.08.13. 14:37) Eső, szél, 15 fok
  • esztipsz: @Apa..apa..apafej!: iróóónia ;) amúgy pedig a kocsma köré nagyon is indokolt az idézőjel, ugyanis ... (2012.07.17. 23:03) Sertéspörkölt nokedlivel
  • Apa..apa..apafej!: Szia Eszty! Nézd meg a gmail-os címedet, a Rékáék lakhatási körülményeiről szóló cikket küldtem, ... (2012.07.16. 15:21) Ehitajate tee

Címkék

Határozottan nem szeretnék kacsafejet találni az ágyamban…

2012.08.21. 01:02 esztipsz

… így teljesen önszántamból folytatom a blogomat (a szokásos ütemben, tehát legjobb esetben is még egy darab bejegyzésre számtsatok!) :) Én a csúcson akartam abbahagyni a múltkori bejegyzéssel, dehát csak visszatapsoltatok! :) Képeket viszont nemigen fogok beszúrni, mert sokáig tart méretre hozni őket, és igenis sok a dolgom:P Kezdve azzal, hogy már 2 hete észt tanfolyamra járok, szóval lassan teljesen perfekt leszek észtből. Na jó, ettől azért még elég messze járok, de tanulgatom, és határozottan állítom, hogy 20ig magabiztosan el tudok számolni. Azért hiába is származunk egy nyelvcsaládból (ti. finnugor eredetű mind a magyar, mind az észt), azért túl sok hasonlóságot nem mutat a két nyelv. Kivéve persze olyan nyelvtani dolgokat, amikről eddig nem is igazán tudtam, hogy léteznek. De azért nekünk könnyebb kiejteni a szavakat, mert a betűk legalább hasonlóak. 16-an járnak a csoportba, én ilyen plusz egy fő vagyok, velem együtt 17. Legtöbbször nem tudok részt venni a programokon, mert én tulajdonképpen dolgozni vagyok itt, szóval azt is kell csinálni, de azért az izgalmasokra igyekszem csatlakozni. Így volt ez például, amikor szerdán volt egy kirándulás Tartu-be, amit úgy tudnék definiálni, hogy Észtország Szegede. Merthogy ez az egyetemi város, így most elég kihalt volt, de attól még nagyon szép. Mondhatni dimbes-dombos, de mivel Észtország legmagasabb pontja 380 méter, ráadásul az a „hegy” nem is ott van, így ez túlzás, de lankásnak azért mondanám a tájat, nagyon sok a zöld, meg az erdő. Szép volt a város is, de csúcspontja a kirándulásnak mégiscsak a sörgyár látogatása volt. Bemehettünk a gyár részbe is, láttuk a 90 méter magas tartályokat 100ezer liter (ez az adat nem biztos, hogy helyes) sörrel. Láttuk ahogy az üvegek mozognak 30000 üveg/óra sebességgel a gyártósoron, voltunk a múzeumban (ahol magyar sörös cimkék is ki voltak állítva), és kóstolhattunk söröket. A kirándulás során kiderült, hogy az észtek a bliccelőket nyúlnak „jánes”-nak hívják, nekem ugyanis nem volt jegyem. Direkt. Az történt ugyanis, hogy nekem nem volt előre vásárolt jegyem, így a helyszínen kellett volna, direkt a tanárok mellé ültem, hogy majd ők intézkednek nekem, mert azt mondták a vonaton is lehet venni (amiben persze kételkedtem- de amúgy lehetett volna), viszont nem intézkedtek. Pedig előtte beszéltek rólam, szóval gondoltam szándékos a dolog, és hát az is volt :) szóval az oda-vissza út alatt 16 euróval rövidítettük meg az észt államot, és ugyanennyit spóroltam magamnak :).

Még egy érdekes infó, jelenleg Tallinnban 11 darab magyar van, ami több mint amire számítottam, szóval lehet, hogy elkezdtük (akár tudat alatt) bevenni Észtországot. A 11-ből két lány már gyakorlatilag ott él, ők tavaly érkeztek Erasmussal, és nagyon megtetszett nekik a hely, így maradtak. Az egyik lánynak lett is egy észt vőlegénye ez idő alatt :)

A hétvégén Parnuben voltunk, ami mint már mondtam a nyári főváros. Nagyon szép kis város, 40ezren laknak. Az idő nem volt kifejezetten jó, szombaton tudtunk ugyan kicsit strandolni, nekem a fürdéshez nem volt szerencsém, mert begyalogoltam combközépig, aztán gondoltam várok még egy kicsit, de mire letelt a kicsi elkezdett esni az eső, és innentől kezdve gyakorlatilag (hosszabb-rövidebb) megszakításokkal végig esett. De azért sokat néztünk várost, meg nekem a legjobb élményem az volt, hogy ilyen sziklákon kisétáltunk kb 1,5 km-t a tengeren egy útjelzőig, ami a kikötő kezdetét jelzi a hajóknak. Aztán a város legmenőbb éttermében (ez utólag derült ki) fogyasztottunk, majd az észt ismerőseim (akik Parnuiek alapból) elvittek magukhoz és ott dumáltunk kb kettőig majd aludtunk (ez volt a szombat). Mielőtt folytatnám a városnézést had ejtsek pár szót a szállásról (na nem mintha érdemes lenne, de legalább tanulságos). Szóval a szállásunk egy ilyen szovjet időkből itt maradt épületben volt (ez itt mondjuk egyáltalán nem szokatlan), egy focipálya mellett. Folyamatosan meccsek voltak, így a szurkolást is volt szerencsénk hallani. Papírvékony falak voltak, az ajtó fölött volt rés is, és az ablakot nem lehetett becsukni (ami ömlő eső mellett nem volt túl szerencsés). De ezeket a kellemetlenségeket a személyzet kedvessége ellensúlyozta (de komolyan). A hely egyetlen előnyét (nevezetesen, hogy a tengerpart mindössze 2 perc sétányira van) az időjárás miatt nem tudtuk kiélvezni.

Vasárnap sokáig aludtunk, mivel tudtuk, hogy esni fog, meg egyébként is megnéztünk szinte mindent már szombaton. Nagy nehezen rávettük magunkat az indulásra, elmentünk egy plázába reggelit venni, kellemesen megreggeliztünk, majd megnéztük az újonnan épített Parnu múzeumot. A múzeum nagyon új, és nagyon szép, valamint nagyon kicsi. Ettől függetlenül sikerült kb 2 órát eltöltenünk odabenn, lévén volt egy sakktábla, és játszottunk. A Balázs úgy kezdte, hogy majd lehet, hogy kérdezgetni fog, hogy mivel hogy kell lépni, mert nem nagyon tud, plusz nagyon régen látszott. Na ebben a pillanatban éreztem biztosnak a győzelmet, nem is nagyon koncentráltam, és lám 2, azaz kettő perc alatt úgy kikaptam, hogy azt se tudtam mi történt. Természetesen ezt (igazi Patyiként) nem igazán hagyhattam annyiban, így visszavágó következett, természetesen ennél már sokkal jobban koncentráltam. A Balázs egyszer fel akarta adni (nem hagytam), majd majdnem mattot adtam neki (csak ő nem ismeri a fogott bábú lép szabályt, én pedig nem voltam elég határozott, gondoltam ha hagyom hogy más bábuval lépjen, még szebb lesz a győzelmem), aztán döntetlent ajánlott (természetesen ezt sem hagytam), majd a végén elnéztem egy lépést, és hopp, még egy matt. De legalább tisztességgel küzdöttem.

A mai nap (aug. 20.) itt is nemzeti ünnep, nevezetesen az „újrafüggetlenedés” napja (vagy valami ilyesmi tükörfordításban). Így vártam valami tűzijátékot, ami persze nem volt, de más program se nagyon, csupán néhány koncert napközben, az egyikre be is mentünk, de nem találtuk, így inkább felmentünk a Radisson hotel tetejére, ahol van egy nyitott bár, és onnan néztük a naplementét.

Holnap pedig iskola, megint, de én, látjátok alvás helyett nektek írom a blogomat! Mindent az olvasókért! :)

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://esztiineesti.blog.hu/api/trackback/id/tr774722433

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eca 2012.08.21. 22:12:50

"Ilyen"dicséretfélét szeretnék írni a blogszerüségedhez. Mert.tiszteletreméltó hogy ilyen megfeszitett programok mellett is szakitasz időt hirekre éhező rokonaidra.De! Finnugor származás?! Hát alig tudtam visszafogni az Ébredő Sumér Oroszlánok akció csoportját(nem beszélve a Szittya Tigrisek Klánjárol ) hogy azzonnal induljanak torolni!Normális vagy igy lejáratni engem az ultraradikális tábor előtt? Minek jársz te az egyetemre ha szerinted még mindig Kun Bélától származunk?!Na mindegy, csak hogy lásd a jóindulatot ami feléd árad (meg feszültséglevezetésnek is) azért azt elintéztem,hogy ez a cinkelt bábokkal játszó Balázst felkeressék a Legyen magyar az egész világ egyesület,lovagias játék nőkkel oktató csoportja. KIcsit késni fognak mert hetet kőzülük kitiltottak két balti állambol,kettőt pedig az egész eurázsiai kontinensről. De ami késik nem mulik...(megjegyzem hét vesztes parti kissé csökkenthetné a látogatás intenzitását.Leállitani ezeket az isten se tudná már..)Szóval gőzerővel készülünk a pp-re,holnap levágunk egy nagyon nem koser disznot és mellé kőretnek egy rackát. Ezzel tulajdonképpen a 90%-át az előkészületeknek le is tudtuk. Kár hogy nem leszel, de majd küldök dokumentumokat.Na késő van ,jó éjszakát.

eca 2012.08.22. 22:19:49

Szia keresztem! Nem felejtettem ám el!(Pláne hogy őten figyelmeztettek rá) Szóval "ilyen " kőszőntőszerüséget mondanék. Ísten éltessen a szülinapódón. ( egy bankszámlaszám jól jönne.)

esztipsz 2012.08.23. 14:18:21

@eca: Nagyon szépen köszönöm! :) Jövő héten megyek Dusnokra, hagyjuk ki a bankokat! :)
süti beállítások módosítása